23 Haziran 2008 Pazartesi

Huzurlu Tatil Çizelgesi

Son bir iki yıldır tatiller benim için bilgisayar ve cep telefonundan kaçış günleri haline geldi.

Beynimi, boynumu, sırtımı, parmaklarımı, gözlerimi, kulaklarımı dinlendirmek, elektrik akımlarından mümkün olduğunca uzak kalmak için maksimum çaba harcıyorum.

Bütün bir yıl boyunca rutinleşen işlerden sıyrılıp fırsat bulamadıklarıma el atmak istiyorum…

Önem sırasında gerilere düştüğü için okuyamadığım kitapları okumak. Her ay önce posta kutusunda, sonra kütüphane çekmecelerinde bekleşen dergilerimi didik didik etmek…

Yıl boyunca yazamadığım günlüğümü geriye dönük doldurmak. Ve bir şekilde geçen günlerin muhasebesini çıkarmak…

Aynı güneşi, aynı ayı, aynı yıldızları farklı bir yerden izlemek.

Daha önce gezip görmediğim bir yerde cennet memleketimin kokusunu içime çekip, bu topraklar üzerinde dünyaya geldiğim için bir kez daha şükretmek.


Tatile yan gelip yatmak için değil, tebdil-i mekan için, ufkumu açmak için, rutinleri kırıp yeniliklerle tanışmak için çıkıyorum ben.

Çocuklarımın da tatili yan gelip yatma, hiçbir iş yapmama, hiçbir işe yaramama, yatıp kalkıp, yiyip içip zaman tüketme eylemi olarak algılamalarını istemiyorum.

“Bir işten yorulduğunda başka bir işe koyul” diyor Kur’an. (İnşirah:7)

Boş durarak sadece uyuşuyor insan, dinlenmek farklı bir şey. Çocuklarıma bolca boş zaman sunarak dinlendiremem biliyorum. Aksine yorarım, bunaltırım. Doyumsuzlaştırır, huysuzlaştırırım.

Bu tatil de yapacak çok işimiz var bizim ailece, sağlıkla dönüp yazmak kısmet olur inşaallah.

Tatil için ayrıntılı planlar oluşturdum, planlarımı listeler, çizelgeler halinde kağıtlara döktüm:) Bu kağıtlarda yanımıza alınması gereken eşyadan tutun, olumlu-olumsuz davranışların karşılığında başa geleceklere kadar pek çok konu var:)


Ben listeler yapmayı çok seviyorum. Alt alta maddeler yazmaya, maddelerin başına renkli kalemlerle değişik manalara gelen yıldızlar, artılar, eksiler koymaya, ayrıntılı çizelgeler oluşturmaya bayılıyorum.

Tatile çıkarken yanınıza almanız gerekenleri herhangi bir arama motoru yardımıyla fazlasıyla bulabilir, kendinize uygun seçeneklerden kendi listenizi oluşturabilirsiniz.

Bir hizmet de benden size, hiçbir arama motoru çıkarmaz karşınıza bu “huzurlu tatil” çizelgesini, kıymetimi bilin:) Birinci tabloda isminin yanına çizik alanların cezalarını, ikinci tabloda isminin yanına yıldız alanların ödüllerini kendi şartlarınıza göre uyarlayabilirsiniz:)

Hepinize huzurlu tatiller dilerim...

Hiç yorum yok: